Služby

Endodoncie
(ošetření kořenových kanálků)

Endodontické ošetření je nutné provést, když dojde k zánětu či odumření zubní dřeně. Zánět zubní dřeně je způsoben bakteriemi, které do dřeňové dutiny pronikly ze zubního kazu. Tento zánět je většinou provázen výraznou bolestí zubu, která se objevuje hlavně v noci. Po odumření zubní dřeně způsobí bakterie a jejich produkty v kořenových kanálcích zánět kosti kolem kořene zubu a vzniká tzv. „váček“ - ložisko infekce pod zubem.

Možností jak zub zachránit je právě ošetření kořenových kanálků. Po podání lokální anestezie a izolaci zubu (kofferdam) je nutné najít vstupy do všech kořenových kanálků, zjistit jejich délku pomocí apexlokátoru, kanálky postupně rozšířit ručními a rotačními nikl-titanovými nástroji, aplikovat dezinfekční výplach a následně kanálky hermeticky zaplnit trojrozměrnou kořenovou výplní.

Zub je poté nutné obnovit buď kompozitní výplní, nebo laboratorně zhotovenou onlayí či korunkou.

Protetika
(fasety, onlaye, korunky, můstky)

Pokud je defekt v zubu způsobený kazem rozsáhlejší a nemůžeme ho již řešit pomocí výplně, přichází na řadu v laboratoři zhotovená náhrada ztracených zubních tkání, nejčastěji korunka.

FASETY – tenké keramické “plátky“ nalepené na zuby, většinou používané pro estetickou korekci předních zubů

KORUNKA / ONLAY – nahrazuje větší (korunka) či menší (onlay) část zubu ztracenou kazem či úrazem při zachování vlastního kořene

MŮSTEK - řeší ztrátu zubu nebo více zubů přemostěním mezery a vytvořením náhrady, která je pevně uchycena pomocí korunek na zuby sousedící s mezerou

Implantáty

Zubní implantát je titanový šroub, který se zavádí do kosti a nahrazuje tak kořen chybějícího zubu. Do tohoto šroubu v kosti se po jeho vhojení upevní celokeramická nebo metalokeramická korunka.

Implantát zavádíme v lokální anestezii

Výhodou implantátu oproti můstku je to, že nemusíme brousit a připravovat okolní zuby a následně je pak zatížit můstkem. Řešení pomocí implantátů je tedy z dlouhodobého hlediska mnohem výhodnější a ke zbývajícím zubům šetrnější.

Pomocí implantátů můžeme řešit také ztrátu více zubů, i zcela bezzubé čelisti. Používáme špičkové a v mnoha klinických studiích prověřené švédské implantáty značky Astra Tech a jako levnější variantu implantáty značky Bioniq.

Terapie parodontitidy
(parodontózy)

Parodontitida je zánětlivé onemocnění závěsného aparátu zubu. Vzniká jako následek neléčeného dlouhodobého zánětu dásní.

Příznaky parodontitidy: krvácení dásní – často první příznak počínající parodontitidy, úbytek kosti kolem zubů, tvorba parodontálních chobotů, viklavost a putování zubů, bolesti zubů při skusu.

Pro terapii parodontitidy je nezbytná aktivní spolupráce pacienta při dodržování dokonalé ústní hygieny, spolupráce s dentální hygienistkou a pravidelné odstraňování zubního kamene i z oblasti parodontálních chobotů (zubní kámen ukrytý pod dásní). Jen tak můžeme onemocnění zastavit a zuby v dutině ústní dlouhodobě zachovat.

Plastická chirurgie paradontu
(krytí obnažených zubních krčků)

Pokud obnažený zubní krček (kořen zubu) způsobuje citlivost zubu, či Vám vzniklý defekt vadí z estetického hlediska, je možné operativně vrátit měkké tkáně (dáseň) na původní místo.

Denticio vaše stomatologická klinika